Thursday, October 1, 2009

المتنصًرون الأقبـــاط ترد على قناة أزهري





في أول رد من قناة أزهري تحت وصله من الردح والسب وقلة الأدب قال الشيخ خالد الجندي مالك القناة وهو المعروف أنه ذو الإبتسامه والوجه المحمر الأبيض والملقب بدنجوان المشايخ الأزهريين .

قال الشيخ خالد الجندى في رده على شيخ إرهابى لن نذكر إسمه تجاهلا منا أن الفتوي الإرهابية التى أهدر فيها دم الفتاه الألمانية التي قامت بعمل (( أكونت عالفيسبوك)) ودعت لجمع الناس لكي يكتبوا او يطبعوا او يستخدموا ورق كتاب المسلمين القرأن كورق تواليت .

فقال خالد الجندي في هذا ردا على الشيخ / ياشيخ بلاش فتاوي اهدار الدم إحنا مش ناقصين هم ! وكأنه يقول له بين السطور ياشيخ يازميلى متخليش العالم يقول علينا إرهابيين مكفايه إن سمعتنا سبقنا في كل مكان نروحه مش ناقصه يتقال علينا إرهابين

وهنا نرد على فضيلته ونقول ياشيخ خالد الجندى لماذا تريد إسكات صوت الحق ؟ أليس هذا الشيخ قال ما هو معلوم بالضروره في الاسلام ! هل هو قام بعمل إجتهاد شخصى وتقيه إسلامية مثل حضرتكم ..فهو يطبق تعاليم إسلامه الإرهابيه المحرض عليها في القران .

ألم تسمع فتوي الشيخ السلفي / أبي إسحاق الحوينى الذي يكرهكم انت وعمر خالد ومن على شاكلتكم حينما قال / إن من يسب الله فلا جناح عليه ولكن من يسب محمد فلابد أن يقتل في الحال . أوليس كلام القرأن هو كلام محمد أم انكم مازلتم مدفونين في وهم أنه وحي يوحي باللغه العربيه بدون تشكيل وتنقيط ومع الناسخ والمنسوخ فيه .

وهل كلام الله لم يخرج من ألفي المحمدي ؟ إذن من يسبه لابد وان يقتل ... هذه شريعتك لماذا تستعر منها

إلهك الذي تعتقد قال لك هذا اقتل .. انكح .. سب المشركين .. إرهبوا عدوكم . لماذا لاتريد ان تكون إرهابيا لماذا
فهذا شرف لك كمسلم لانك إذا اردت أن تكون مسلم فلابد من ان تكون إرهابيا ... لان هذه أوامر ووصايا محمد نبي الإسلام الذي إليه تسلمون وجهكم .

أبنائنا الاقباط

نعود مره أخرى للحديث الذي قاله الجندي على قناة أزهري .. قال الفتاه الألمانية جاهله ولايجوز تطبيق الشريعه عليها في نقضه للفتوي وتفسير التناقضات التى فيها ! إذن انت تؤمن ياشيخ ان في شريعتك تطبيق القتل لمن يسب محمد واي فرع من فروعه وصلنا هنا الي ماهو معلوم في الشريعه المحمدية ولكن لانها جاهله كما تقول كذبا فلا بد ألا يطبق فيها شريعتكم الغراء .. شكرا لإعترافك الضمنى

قال الشيخ خالد الجندي فهي جاهله بتعاليم الاسلام ومحبه الاسلام ولابد من تعليمها لاقتلها واستفاض وقال تحريضا على المسيحيين في الداخل المصري الذي هم اقرب الناس لأيديهم الملوثه بالدماء وقال انها جاهله مثل بعض ابنائنا الاقباط الذين يعتقدون ان تعاليم الشريعه الاسلاميه كلها ارهاب ! ضحتك عليك يازمن ..بقي ياشيخ خالد الجندي عايز الاقباط تتهد كنائسهم ويتقتل ولادهم وكل صيام ليكوا تنزلوا فيهم دبح في كل محافظات مصر وتهاجموا المتنصرين وتعتقلوهم وتاخذون ورثهم وتجعلون قوانين القضاء والدوله بالكامل تعمل لصالح شريعتكم هذه ومع فضائح كتبكم

وعايزهم يقولوا عليكوا دين سلام ده الواحد يعيش جمب ناس بتعبد النار أهون ألف مره من ناس بتعبد شخص يدعوا لقتل الأخرين . وبعدين كل كنيسه تيجي تتبنى الناس تقول فيها يارب ارحم يارب بارك وتصلي لله تقوموا مانعينها وتسيبوهم غلابه حيرانين ما بين الأمن بتاعكم وما بين الشعب بتاعكم يبقي فين السماحه دي وفين المحبه إلي لم تذكر ولا مره في كتابكم الذي تقدسونه ... وانتوا دول الغرب الي بتكرهوها وملتوها ارهاب بيتسمحلكم حتى بالدعوه الي انتوا خايفين قصادها من التبشير قلولنا فين العدل وإحنا كنا من ولادكوا وتركنا الإسلام من العار الي فيه وفيكم ... وزعلانين من شويه زعل غربي من تعاليمكم واساليبكم ده حق الغرب كان عملكم مخطط استعماري جديد لكي يهدكم تماما بدل الإرهاب الي إنتوا فرحانين بيه من يوم ما حكمتم هذه الأراضي . ولعلمك إحنا مش ولاد حد كمسيحيين غير المســـ الله ــيح المجد له كل المجد

زكريا بطرس ارهابي ... اخر نكته مصرية

لما الشتيمه بتيجي من الغريب بنقول معلش أهي من الغريب الي هو اصلا ارهابي ولكنها بتوجع اوي لما تيجي من جوه البيت.. المسيحيين فاهمين مقصدنا طبعا .

ولكن المره دي أضاف الشيخ خالد الجندي لقب غريب زيه وهو زكريا بطرس الي عايش في قبرص الإرهابي !

عجيبه

بقي القمص زكريا بطرس الي بيقرأ من كتبكوا ويجيب دلائل على صدق كلامه بقي ارهابي ؟ ليه هو انتوا هتخلوا الي يفضح معتقداتكم ارهابي! ولما انتوا تقتلوا وتفجروا وترهبوا يبقي عادي ده حقنا وبندافع مش عارفين اصلا بتدافعوا علي ايه ؟
طيب

اذا كان القمص زكريا بطرس وهو بعيد اصلا عن الكنيسه يناقشكم في دينكم ارهابي فماذا تقول يا شيخ خالد الجندي وانت قلت بلسانك انك تتابع وترد ولم نسمع ردود مفحمه وبالأدله مع اننا عايشين نفتش وراكم واحنا الي بنتابعكم بل بالعكس المتنصريين على سبيل المثال موجودين جمبكم كتف في كتف ومسمعناش ردود غير مسبات زي المسبه الاخيره بتاعت( الراجل الإرهابي) إذن ماذا تقول في كتب ابو اسلام الذي يسب فيها بدون دلائل واقعيه وبألفاظ نابيه اسلاميه في كتب تعرض له في انحاء مصر دون مراعاه لمشاعر الاقباط والمسيحين والمتنصريين وطبعا مفيش امن يخدم الشعب لان الاتنين بيخدموا الرئاسه

بل ويرسم الصليب عليها مكسور ويقحم فيها الدين بالسياسه ويحاسب هذا الشيخ المسيحية علي الحروب العالمية عندما تخص دول بها مسلمين كمصر او غيرها . ولم نسمع لأمثاله صوت على ما فعله الشعب العراقي البعثى السنى الغليظ في الشعب الكويتي المسالم ولا التحرشات بالخليج كله ولم يقول هذا الشيخ ابو اسلام وامثاله كلمه واحده لما حدث لهذه الشعوب من مهازل علي يد ماتسموهم بإخوتهم سنه العراق ! ألم يكـــن بالأحــري بابو إسلام رسم صوره هلال يمسك سيف ويقتل الأخريين مثلما فعل العراق بالكويت ولا لما الضربه تيجي من الغرب تبقى عزيزه أوي .. طبعا لانها من جهة مسيحية كما تعتقدون .

ولكن لا عتاب ولا استغراب عليكم فأنتم أصبحتم مفهومين تماما ومكشوفين عرايا أمام أنفسكم وأمام العالم .

وايضا ماذا تقول في الشيخ احمد السيسي ولم نسمع لك رد عليه وعلى خطبة جمعته السوداء ضد المسيحيين المصريين وكان واخد راحته على الأخر مهو أمن الدولة هو الي قايله والدوله كلها سايباه ومفيش أمن ونظام داخلى ... واضح أنه بقى نظامها الجديد مهي اصلها بتحفر في الارض علشان تبيض قنبله هتنفجر في وشها قريــــبــــا بإذن الله تعالي المجد له كل المجد .

انتم عندما فحتم القناه هذه قلنا ها ... الأزهر أخيرا هينطق وهيرد على القمص زكريا بطرس ويكون في حوار بناء مش حوار من جهه واحده ومن الجهه الثانية إرهاب على الشعوب الغلبانه في مصر وشتائم وردح على صفحات جرائدكم ... قوم تيجي يوم مترد وربنا ينعم عليك بكلمه تقول إرهابي ياراجل هو الإرهابي ده الي بيستخدم عقله وقلمه وبحثه ولا الي بيمسك سيف وشوم وطوب ويطلع يهاجم دور العباده الي بقت في مصر للمسيحيين زي المشمش وهذا إن دل يدل على ثقافتكم العظيمه في حب نفسكم والدفاع عنها وكره الأخريين وهي أهم صفه عند الشيطان .

الإنترنت هو مرحاض الشعوب

قال الشيخ خالد الجندي في أحد أهم نقاط ردحه على قناة أزهري إن الإنترنت هو مرحاض الشعوب كل من يريد ان يكتب شيء أو ينفس عن نفسه يدخل على الإنترنت ويقوم بسب هذا وشتم هذا .

لاحول ولا قوه الا بالله .

يعني الانترنت الذي إخترعه الغرب ومن به عليكم لينتشلكم من الجهل والقوقعه والقبليه الفكرية ووضعكم معه في المجتمع التكنولوجي المفتوح أصبح مرحاض ... طيب وانتوا بتخشوا المرحاض تعملوا سايتات فيها القرأن والبحث في الاحاديث ليه ؟ هو ده برازكم الى يوم ما دخلتكم الإنترنت عملتوه قدام الناس ومشيتوا ولما يجي المتخصيين يحللكوا علشان يعرفوا المرض جاي منين تقولوا إرهابيين . منتوا مرضى وعيانين بالهوس الإسلامي فبنعالجكم .

واخيرا دعى الشيخ خالد الجندي نظيره الارهابي المعلن على عكسه ... أن الإساءات قادمه اكثر وأسرد له كم ضخم من الشخصيات المرتده عن الاسلام التي تسيء له وقال الي جاي اكثر . ياشيخ خالد مهو ده الي بنقلهلكم كمتنصرين بشكل شخصي إنتوا لسه مشفتوش حاجه إصبر علشان تاخدوا حاجة نظيفه ده التقيل كله جاى ورا وياما هتشوفوا
وهنفضل نفضح فيكم لحد مانخليكم زي الجزم قدام العالم كله الي بتحاولوا جاهدين تصدير صوره مغلوطه لكم عن معتقداتكم .

والايام بيننا يا شيخ ياجميل ... وطول ما فينا الروح هنفضل نعاملكم بنفس معاملتكم للاخرين
................................
.........................
.....................
................
............
..........
.......
المتنصًرون الأقبــــاط

No comments: